С Т А Т У Т



опорного закладу


Дашівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Дашівської селищної ради

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Дашівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області (далі заклад освіти) є спільною власністю територіальних громад, що знаходяться в управлінні Дашівської селищної ради, згідно з чинним законодавством України на підставі рішення Дашівської селищної ради «Про створення опорного закладу та освітнього округу на території Дашівської селищної об’єднаної територіальної громади Іллінецького району Вінницької області» визначена – опорним закладом. До складу опорного закладу - Дашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відносяться філії, а саме:

- Кантелинська філія Дашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів розташована за адресою – 22734 вул. Шкільна,1 с.Кантелина, Іллінецького району Вінницької області;

- Копіївська філія Дашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів розташована за адресою – 22741 вул. Кооперативна, 9 с. Копіївка, Іллінецького району Вінницької області;

- Купчинецька філія Дашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів розташована за адресою – 22735 вул. Шевченка, 3 с. Купчинці, Іллінецького району Вінницької області.

Дашівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області є правонаступником Кантелинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області, Копіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області, Купчинецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області, Дашівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області.

1.2.Форма власності – комунальна.

1.3. Юридична адреса опорного закладу:

22740, вул. Центральна, 22,

смт Дашів, Іллінецький район, Вінницька область,

телефон 3-25-75

1.4. Повна назва закладу освіти - Дашівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області.

1.5. Скорочене найменування закладу освіти – Дашівська ЗОШ І-ІІІ ступенів.

1.6. Опорний заклад освіти - Дашівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

Філії опорного закладу не є юридичною особою. Філії наділяються майном

засновника, котрий їх створив, та існують на підставі затвердженого ним Положення. Філії виконують функції початкової школи та основної школи.

1.7. Головною метою закладу освіти та його філій є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання в продовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей:

- вільне володіння державною мовою;

- здатність спілкуватися рідною ( у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

- математична компетентність;

- коптетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

- інноваційність;

- екологічна компетентність;

- інформаційно-комунікаційна компетентність;

- навчання в продовж життя;

- громадянські та соціальні компетентності, повязані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

- культурна компетентність;

- підприємливість та фінансова грамотність;

- інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

1.8. Головними завданнями закладу освіти та його філій є:

- створення єдиного освітнього простору;

- забезпечення рівного доступу дітей до якісної освіти;

- створення умов для здобуття учнями загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку учнів, а також допрофесійного навчання;

- раціональне і ефективне використання наявних ресурсів їх модернізації;

- виховання громадянина України;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.9. Заклад освіти, його філії у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням «Про загальноосвітній навчальний заклад», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 року № 778 зі змінами, Положенням про освітній округ затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 року № 79, іншими нормативно правовими актами, цим Статутом опорного закладу освіти .

1.10. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним

Статутом.

1.11. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

· безпечні умови освітньої діяльності;

· дотримання державних стандартів освіти;

· дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

· дотримання фінансової дисципліни.

1.12. У закладі освіти та його філіях мова навчання українська, може впроваджуватися профільне навчання за академічним або професійним спрямуванням.

В закладі освіти можуть формуватись класи з поглибленим вивченням окремих предметів (8-9 класи) та профільні класи (10-11(12) класи).

В залежності від запитів дітей, батьків, громадськості, за наявності відповідного програмно-методичного, кадрового та матеріально-технічного забезпечення профіль навчання (10-11(12) кл.) та поглиблене вивчення окремих предметів (8-9 кл.) може змінюватись.

1.13. Заклад освіти має право на отримання ліцензії, що видається органом ліцензування обласною державною адміністрацією відповідно до законодавства:

- проходити в установленому порядку інституційний аудит;

- визначати форми, методи і засоби організації навчально – виховного процесу за погодженням із засновником;

- визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

- спільно з вищими навчальними закладами проводити експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно із законодавством України та власним Статутом.

1.14. У закладі освіти можуть створюватися та функціонувати різні предметно - методичні комісії, творчі групи, пришкільний табір тощо.

1.15. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються дирекцією закладу освіти і здійснюються Дашівською міською лікарнею.

1.16. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

II. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Заклад освіти працює за річним та перспективним планом. В планах роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку. Плани роботи затверджується педагогічною радою закладу освіти.

2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки, молоді

та спорту України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання, робочий навчальний план закладу освіти затверджується відділом освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються: структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри), режим роботи та розклад уроків, який складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних та режимних вимог і затверджується директором закладу освіти.

2.3. Заклад освіти забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

2.4. Заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, і забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.5.Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники закладу освіти можуть самостійно добирати програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів, мають право на розробку та впровадження власних навчальних програм.

2.6. Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та власного Статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу.

Заклад освіти здійснює навчання учнів за трьома рівнями освіти:

- І рівень - початкова освіта тривалістю чотири роки;

- ІІ рівень – базова середня освіта тривалістю п’ять років;

- ІІІ рівень – профільна середня освіта тривалістю три роки.

Початкова та базова середня освіта можуть здобуватися у філіях опорного закладу освіти.

2.7. Опорний заклад освіти здійснює навчально-виховний процес за груповою та індивідуальною формою навчання, виходячи з кількості учнів та кількості класів. Відповідно до кількості годин у навчальному плані розраховується час на кожний урок.

2.8. Відповідно до поданих батьками або особами, що їх замінюють, заяв закладу освіти за погодженням відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.

2.9. Опорний заклад освіти може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

2.10. Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

2.11. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на

семестри та режим роботи встановлюються закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради.

У зонах екологічного лиха та епідемій відділом освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з державною санітарно епідеміологічною службою.

2.12. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.13. Тривалість уроків у закладі становить: у 1 класі - 35 хвилин, у 2 – 4 класах - 40 хвилин, у 5 – 11 класах - 45 хвилин.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освітита санітарно-епідеміологічною службою.

2.14. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10 - 11-х класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану.

2.15. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі освіти можуть проводитись індивідуальні, групові, факультативні, гурткові та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.16. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) — 20 хвилин.

2.17. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і

затверджується директором закладу освіти.

2.18. Відволікання учнів від навчальних занять для впровадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.19. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.20. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

2.21. У закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться поточне оцінювання та тематичний облік знань. За рішенням педагогічної ради закладу освіти визначається доцільність та вид оцінювання учнів у класах початкового ступеня навчання. У документі про освіту (табелі успішності) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.22. Результати семестрового, річного, державної підсумкової атестації доводяться до відома учнів класним керівником.

2.23. Дашівська селищна рада закріплює за навчальним закладом відповідну територію обслуговування і до початку навчального року бере на облік учнів, які мають відвідувати школу.

2.24. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора навчального закладу.

2.25. Керівник закладу освіти ознайомлює батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до навчального закладу, його Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, які регламентують організацію навчально-виховного процесу.

2.26. Для зарахування учня до закладу освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до навчального закладу III ступеня — документ про відповідний рівень освіти. До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цтого ж навчального року. Діти з особливимо освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку. Зарахування учнів до класів із поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється на без конкурсній основі на підставі письмової заяви батьків здобувачів освіти (осіб, які їх замінюють) відповідно до здібностей та інтересів учнів, рівня їх навчальних досягнень з даного предмета, з урахуванням рекомендацій учителів відповідних предметів та психолога закладу. За учнями залишається право вільного переходу до класів, які працюють за навчальними планами і програмами рівня стандарту, згідно з поданою заявою батьків (осіб, які їх замінюють).

2.27. Іноземні громадяни зараховуються до опорного закладу відповідно до чинного законодавства.

2.28. Переведення учнів закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

2.29. У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини вибуття. У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.

2.30. В опорному закладі освіти для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їхніх батьків здобувачів освіти, або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу може бути створена група продовженого дня. Зарахування до групи продовженого дня і відрахування дітей із неї здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяви батьків здобувачів освіти (осіб, які їх замінюють). Режим роботи групи продовженого дня затверджується наказом директора школи.

2.31. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладу визначаються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

2.32. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.33. Оцінки з поведінки, за участь у суспільно корисній, громадській діяльності учням не виставляються.

2.34. В додатку до документів про освіту (свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту) оцінка з поведінки не виставляється.

2.35. Навчання у випускних 4, 9 та 11(12) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України та Міністерством охорони здоров’я.

2.36.Порядок переведення і випуск здобувачів освіти закладу освіти визначається «Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів і форм власності», затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

2.37. Здобувачі освіти початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмовий матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів. За висновками зазначених центрів здобквачі освіти можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків здобувачів освіти (осіб, які їх замінюють). Здобувачі освіти початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради або за заявою батьків здобувачів освіти (осіб, які їх замінюють).

В закладі освіти можуть здобувати якісну освіту діти з особливими освітніми потребами через створення інклюзивних та/або спеціальних груп і класів. Таке навчання здійснюється у разі звернення батьків здобувачів освіти особи з особливими освітніми потребами.

2.38. За результатами навчання випускникам закладу освіти видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

- По закінченні початкової школи видається табель успішності;

- По закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

- По закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.

2.39. За відмінні успіхи в навчанні здобувачі освіти 2-8, 10 класів можуть нагороджуватися Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» , а випускники закладів III ступеня — Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями — золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні». За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження здобувачів освіти за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. За успіхи у навчанні здобувачам освіти закладу освіти можуть встановлюватися інші форми морального та матеріального заохочення.

2.40. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

2.41. Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, Похвальних грамот та листів здійснюється відділом освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради.

2.42. Виховання учнів у навчальному закладі здійснюється під час уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

2.43. Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

2.44. У закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення учнів до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

2.45. Дисципліна в навчальному закладі дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників навально-виховного процесу,дотримання Правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу освіти. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.

ІІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в закладі є здобувачі освіти;

педагогічні працівники, батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють, інші особи передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту»‖, «Про загальну середню освіту»‖, іншими актами законодавства, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про освітній округ, Статутом опорного закладу, Положенням про філії, Правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.3. Здобувач освіти (учень) — особа, яка навчається і виховується в закладі освіти .

3.4. Здобувачі освіти мають право на:

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та обєктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності то що;

- безпечні та не шкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоровю здобувачів освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробночою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

3.5. Здобувачі освіти (учні) зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоровя, здоровя оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів (Статуту, Положення про філію) Правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

- виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту та Правил внутрішнього розпорядку закладу;

- брати участь у різних видах трудової діяльності;

- дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально- виховного процесу.

3.6. Здобувачі освіти залучаються до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до Статуту і Правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не повязаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, або вищу освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки.

3.8. До педагогічної діяльності у закладі освіти не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

3.9. Для викладання предметів варіативної складової навчального плану можуть призначатись фахівці без педагогічної освіти терміном на один рік.

3.10. Директор закладу освіти призначає та звільняє з посад заступників директора, завідувача філії, заступника завідувача філії, педагогічних та інших працівників опорного закладу та його філій відповідно до Закону України «Про освіту», трудового законодавства та вирішує інші питання, що витікають з трудових відносин.

3.11.Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу і затверджується відділом освіти. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

3.12. Керівник закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернею, навчально-дослідною ділянкою, а в філіях за поданням завідуючого філії, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Правилами внутрішнього розпорядку та Статутом закладу освіти та Положенням про філію.

3.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.

3.14. Педагогічні працівники опорного закладу освіти та його філій підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Атестація педагогічних працівників проводиться атестаційною комісією опорного закладу освіти згідно з Положенням про атестацію педагогічних працівників.

3.15. Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських начальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, спортивною, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його філій у порядку встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання закладів освіти, установ і організацій, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій освітнього закладу;

- відзначення успіхів у своїй проіесійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освтню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

- творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

- забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

- забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- подовжену оплачувану відпустку;

- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

3.16. Педагогічні працівники закладу освіти зобов’язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу диття, дбати про їхнє фізичне та психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим пикладом утверджувати повагу ло суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та Законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навчколишнього природного середовища;

- фрмувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що зпавдають шкоди здоров’ю здобувачам освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.

3.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

3.18. Права та обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами закладу освіти.

3.19. Батьки здобувачів освіти мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3. 20. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності дотримуватись Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

3.21. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

3.22. У разі невиконання батьками здобувачів освіти та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.23. Представники громадськості мають право:

- обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі освіти;

- керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;

- сприяти покращенню матеріально – технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу освіти;

- проводити консультації для педагогічних працівників;

- брати участь в організації навчально – виховного процесу.

3.24. Представники громадськості зобов’язані:

- дотримуватися Статуту закладу освіти;

- виконувати накази та розпорядження керівника закладу освіти, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від усіляких форм фізичного та психологічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя.

ІV. УПРАВЛІННЯ ОПОРНИМ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

4.1. Вищий орган управління опорним закладом освіти є Дашівська селищна рада. Засновник може делегувати повноваження по управлінню опорним закладом та його філій відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради.

4.2. Загальне керівництво опорним закладом здійснює його директор. Керівником закладу освіти є громадянин України, який вільно володіє державною мовою і має вищу освіту, стаж педагогічної роботи не менш як три роки.

4.3. Директор закладу освіти призначається на посаду та звільняється з посади засновником у порядку визначеному законами та установчими документами закладу освіти. В разі вакантної посади директора закладу освіти засновник оголошує конкурс на посаду директора.

4.4. Директор закладу освіти в межах наданих йому повноважень:

- організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти;

- щороку звітує про свою роботу на засіданні ради школи.

4.5. Директор закладу освіти є головою педагогічної ради — постійно діючого колегіального органу управління закладом освіти.

4.6. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

4.7. Педагогічна рада розглядає питання:

- удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

- планування та режиму роботи закладу освіти;

- варіативної складової робочого навчального плану;

- переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу освіти, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;

- морального та матеріального заохочення учнів та працівників закладу освіти;

- морального заохочення батьків здобувачів освіти та осіб, що їх замінюють, громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;

- притягнення до дисциплінарної відповідальності здобувачів освіти, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;

- педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.

4.8. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік. Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються Положенням, який затверджений на

загальних зборах.

Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення

керівництва закладом освіти, розглядають питання навчально-виховної, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти.

4.9. У закладі освіти за рішенням загальних зборів (конференції) може бути

створена рада закладу освіти, діяльність якої регулюється власним Статутом, а також наглядова (піклувальна) рада, предметно-методичні комісії, Положення про які розробляє і затверджує Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Рада закладу освіти є органом громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

4.10. До ради закладу освіти обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, здобувачів освіти II-III ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) навчального закладу освіти. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких

причин приймається виключно загальними зборами (конференцією). На чергових виборах склад ради оновлюється не менше, ніж на третину.

4.11. Метою діяльності ради закладу освіти є:

- сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

- об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку закладу освіти та вдосконалення навчально-виховного процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом освіти;

- розширення колегіальних форм управління закладом освіти;

- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.12. Основними завданнями ради закладу освіти є:

- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку закладу освіти та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

- формування навичок здорового способу життя;

- створення належного педагогічного клімату в закладі освіти;

- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання здобувачів освіти;

- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв’язків між родинами здобувачів освіти та загальноосвітнім навчальним закладом освіти з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.13. Рада закладу освіти діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності.

4.14. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією). Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не менше одного разу на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора закладу освіти, відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної радиа також членами ради.

4.15. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать законодавству України та Статуту закладу освіти, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, здобувачів освіти, батьків, або осіб, які їх замінюють та громадськості. У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету закладу освіти.

4.16. Очолює раду закладу освіти голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

4.17. Рада закладу освіти:

- організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);

- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, пробільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

- сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

- вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

- розподіляє і контролює кошти фонду загальної середньої освіти, приймає рішення про надання матеріальної допомоги здобувачам освіти;

- розглядає питання родинного виховання;

- бере участь за згодою батьків здобувачів освіти (або осіб, які їх замінюють) в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в складних життєвих умовах;

- сприяє педагогічній освіті батьків здобувачів освіти;

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

- розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи закладу освіти;

- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу.

4.18. При закладі освіти за рішенням загальних зборів (конференції) може створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада.

4.19. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти обираються на загальних зборах (конференції). Склад наглядової (піклувальної) ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, закладів освіти та окремих громадян.

4.20. Основними завданнями наглядової (піклувальної) ради є:

- сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання здобувачів освіти у закладі освіти;

- зміцнення навчально-виробничої, матеріально-технічної, спортивної та оздоровчої бази закладу освіти;

- організація змістовного дозвілля та оздоровлення здобувачів освіти, педагогічних працівників;

- вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальної середньої освіти;

- запобігання дитячій бездоглядності;

- сприяння працевлаштуванню випускників закладу освіти;

- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та здобувачів освіти;

- всебічне зміцнення зв’язків між родинами здобувачів освіти та закладом освіти.

4.21. Члени наглядової (піклувальної) ради працюють на громадських засадах.

4.22. Наглядова (піклувальна) рада діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- самоврядування;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності.

4.23. Робота наглядової (піклувальної) ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів. Засідання наглядової (піклувальної) ради є правочинним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів. Рішення наглядової (піклувальної) ради приймається простою більшістю голосів.

4.24. Очолює наглядову (піклувальну) раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів. З числа членів наглядової (піклувальної) ради також обираються заступник та секретар.

4.25. Голова наглядової (піклувальної) ради:

- скликає і координує роботу наглядової (піклувальної) ради;

- готує і проводить засідання, затверджує рішення ради;

- визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

- представляє наглядову (піклувальну) раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова наглядової (піклувальної) ради має право делегувати свої повноваження членам ради.

4.26. Наглядова (піклувальна) рада має право:

- вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загальноосвітнього закладу освіти, загальних зборів (конференції) пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної та оздоровчої бази закладу освіти;

- залучати додаткові джерела фінансування закладу освіти;

- вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально- методичної бази закладу освіти;

- стимулювати творчу працю педагогічних працівників, здобувачів освіти; брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи закладу освіти, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

- створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки здобувачів освіти ( особи, які їх замінюють), представники учнівського самоврядування.

4.27. У закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно чинного законодавства України.

V. МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти. Матеріально – технічна база філій входить до загальної бази опорного закладу освіти та відображена у фінансовому балансі опорного закладу освіти.

5.2. Майно закладу освіти належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування

і Статуту опорного закладу освіти та укладених ним угод.

5.3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база закладу освіти складається із приміщень в яких розміщені навчальні кабінети, комбінована майстерня, а також спортивного й актового залів, бібліотека, архів, медичний та комп’ютерний кабінети, їдальня та буфет.

5.6. Заклад освіти має земельну ділянку, де розміщуються спортивний майданчик, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку.

VІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1. Фінансово-господарська діяльність опорного навчального закладу освіти та його філій здійснюється на основі кошторису через бухгалтерію опорного закладу на підставі Бюджетного Кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

6.2. Джерелами формування кошторису опорного закладу освіти та його філій є:

- кошти бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;

- благодійні внески юридичних і фізичних осіб;

- інші джерела, не заборонені законодавством.

6.3. Заклад освіти відповідно до статті 133 Податкового Кодексу України пункту 133.4.6 є неприбуткова організація і не є платником податків. Відповідно до пункту 133.4.2 статті 133 Податкового Кодексу України доходи закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Річний податковий звіт неприбутковий заклад освіти подає згідно пункуту 133.4.7 статті 133 Податкового Кодексу України. В разі недотримання неприбутковою організацією – закладом освіти вимог згідно пункту 133.4.3. статті 133 Податкового Кодексу України заклад освіти виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток.

6.4. У закладі освіти створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб здобувачів освіти за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел. Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку закладу освіти в державному казначействі України і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором опорного закладу освіти. Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюються цим закладом освіти згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради закладу освіти відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

6.5. Заклад освіти має право згідно із законодавством придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.6. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований заклад освіти.

6.7. Звітність про діяльність закладу освіти ведеться відповідно до законодавства.

VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

8.1. Державний контроль за діяльністю опорного закладу освіти та його філій здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти, державними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

8.2. Державний контроль здійснюють центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері освіти.

8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є інституційний аудит, що проводиться у плановому порядку, що передбачено спеціальним законом. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти (за наявності), засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.

8.4. Інституційний аудит проводяться центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

8.5. Заклади освіти, що мають чиний сертифікат про громадську акридитацію закладу освіти, вважаються такими, що успішно пройшли інституційний аудит у плановому порядку.

8.6. Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в закладі освіти, який має низьку якість освітньої діяльності.

Інституційний аудит може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради закладу освіти.

8.7. Ліцензування освітньої діяльності – це процедура визнання спроможності юридичної особи надавати освітні послуги на певному рівні освіти відповідно до ліцензійних умов. Освітня діяльність закладу освіти провадиться на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства.

ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти та його філій приймає засновник.

9.2 Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

9.3. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником за поданням відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради.

9.4. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.

9.5. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику на затвердження.

9.6. У випадку реорганізації закладу права та зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.

9.7. При реорганізації чи ліквідації закладу освіти, здобувачам освіти, які навчались в ньому повинна бути забезпечена можливість продовжити навчання в інших закладах освіти.

9.8. При реорганізації чи ліквідації опорного закладу освіти та його філій працівникам, які звільняються або переводяться на іншу роботу, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства України «Про працю».

Селищний голова С.В. Тітаренко

Кiлькiсть переглядiв: 287

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.